logo FT TUL
logo FT TUL
logo FT TUL

Analytické činnosti

V rámci této aktivity budou probíhat činnosti zaměřené na získání informace, které slouží k uskutočnění cílů projektu. Analýzy budou zaměřeny podle potřeb jednotlivých částí cílové skupiny:

  • uchazeči o studium
    • monitoring zájmu o studium
  • studenti FT (uplatnitelnost absolventů, perspektivy oboru, požadavky zaměstnavatelů)
    • monitoring spokojenosti studentů se studiem
    • analytické studie přípravné pro klíčovou aktivitu Propojení s výrobní sférou (zmapování současného a potenciálního vývoje odvětví, požadavky zaměstnavatelů na znalosti a dovednosti, uplatnění absolventů, poptávky po specifických výzkumech, trhu v textilním, oděvním i doběratelských sektorech (firmy TIP, uživatelé technických textilií v medicíně, sportu, stavebnictví))
  • pracovníci FT
    • analytické studie přípravné pro klíčovou aktivitu Audit modulární stavby studijních programů (analýza potřeb inovací předmětů, zvyšování pedagogických dovedností)
    • screening výzkumného a vývojového potenciálu fakulty

Dále budou probíhat komunikační činnosti podle marketingového komunikačního plánu projektu zaměřené na:

  • rozšíření projektové databáze kontaktů (studenti, absolventi, firmy, SŠ)
  • příprava kontaktů, oslovovacích dopisů, dotazníků pro analytické činnosti
  • vyhodnocení trendů, podstatných faktorů

S cílovou skupinou se bude pracovat nepřímo dotazníkovou formou. Na realizaci se budou podílet hlavní manažer a administrátor projektu, manažeři vzdělávacích aktivit, manažer projektu (na straně partnera), konzultanti specialisté a manažer publicity. Tato klíčová aktivita nepředpokládá realizaci formou dodávky, ani výběrové řízení. Činnosti budou probíhat v souladu s harmonogramem akademického roku, po celou dobu trvání projektu (jednoročný periodický proces). K aktivitě se vztahují osobní náklady, případné cestovní náklady pro uskutočnění komunikačních aktivit s firmami a SŠ.


Propojení s výrobní sférou

Pro inovace a transformace studia na FT směrem k vyšší kreativitě absolventů a jejich flexibilitě při uplatnění (nejen ve výrobních, ale i v odvětvích, která textilní výrobky dále používají jako poloprodukty) je třeba nejen provedení analýz odvětví, ale nastartování konkrétní spolupráce s firmami. V této aktivitě bude klíčové využití pozice a zkušeností partnera projektu - klastru Technické textilie (CLUTEX). Pro užší propojení s výrobní sférou budou prováděny:

  • kulaté stoly za účasti zástupců podnikatelské sféry, profesních svazů a sféry akademické
  • monitorování situace na trhu práce
  • monitorování nabídek praxí, stáží, exkurzí
  • monitorování možností spolupráce při výzkumné a vývojové činnosti na zpracování BP, DP (konzultace)
  • přednášky odborníků z praxe
  • semináře se zástupci podniků na univerzitě pro studenty a pracovníky univerzity

Na realizaci se budou podílet: hlavní manažer projektu, manažer projektu (partner), administrátor projektu, manažeři vzdělávacích aktivit, manažer publicity (viz. pracovní náplně). Tato klíčová aktivita nepředpokládá realizaci formou dodávky, ani výběrové řízení. Pro cílovou skupinu budou připravovány materiály a nabídky příležitostí (praxe, stáže, diplomové, bakalářské práce, exkurze, přednášky) se členy cílové skupiny se bude pracovat nepřímo, dotazníkovou formou. Tato aktivita je plánována jako průběžná po celou dobu trvání projektu. K aktivitě se vztahují především osobní a cestovní náklady pro uskutečnění komunikačních aktivit s firmami a středními školami. Cestovní náklady jsou spojené s plánováním zefektivnění a konkretizací zapojení jednotlivých členů partnera projektu CLUTEX (20 firem TOP) a také s navázáním spolupráce s firmami, které technické textilie využívají (geotextilie, agrotextilie, medicínské textilie, automotiv textilie apod).


Audit studijních programů

V rámci této aktivity budou probíhat činnosti v pracovních skupinách dle oborů (bakalářský studijní program - Textilní a oděvní návrhářství, Textilní marketing, Technologie a řízení oděvní výroby, Chemická technologie textilní, Mechanická textilní technologie, Netkané textilie, Textilní materiály a zkušebnictví, Technické textilie; magisterský studijní program - Textilní a oděvní technologie, Textilní materiálové inženýrství, Textile Engineering). Modifikace studijních programů, oborů, plánů:

  • tvorba nástrojů inovativnosti, tj. formování pracovních skupin (proděkani, zástupci garantujících kateder), seznámení s doporučenou metodikou (postupy a harmonogram schvalování, financování, důraz na didaktičnost, zpracování požadavků znalostní ekonomiky a potřeb trhu práce)
  • vytvoření pracovních skupin pro jednotlivé obory BSP i NMSP (dle garantujících kateder)
  • návrhy na inovace studijních oborů, zaměření studijních plánů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky
  • proces předložení návrhů akademickému senátu k vyjádření, vědecké radě ke schválení

Činnosti budou probíhat na katedrách v oborových komisích odborných pracovníků projektu (lektoři vzdělávací aktivity, konzultanti vzdělávací a odborné aktivity, konzultanti specialisté), na každé garantující katedře bude stanoven manažer vzdělávací aktivity, na fakultě bude činnosti koordinovat hlavní manažer projektu spolu s manažery vzdělávacích aktivit. Část cílové skupiny - studenti všech bakalářských a navazujících magisterských oborů budou zapojeni do ankety hodnocení studia. Činnosti budou probíhat v souladu s harmonogramem akademického roku, po celou dobu trvání projektu (jednoroční periodický proces). K aktivitě se vztahují především osobní náklady. Tato klíčová aktivita nepředpokládá realizaci formou dodávky, ani vyhlašování výběrového řízení.


Modernizace didaktických metod

Jsou plánovány činnosti zaměřené na zvýšení kvality pedagogického aspektu akademického prostředí, rozepsané podle částí cílové skupiny.

  • Profesní a personální rozvoj pedagogů (zaměřeno na pedagogické pracovníky)
    • kurz pedagogiky, procvičení komunikativních a prezentačních dovedností, tvorba distančních a e-learningových textů
    • průběžné zvyšování kvalifikace školitelů (nákup literatury, účast v kurzech, odborných konferencích v ČR a EU - Avantex, Heimtex, ISPO)
    • inovace výuky v cizích jazycích (certifikace znalostí AJ, tvorba studijních materiálů v AJ)
    • posílení rovných příležitostí šancí žen (usnadnění mladým vědecko-pedagogickým pracovnicím na, nebo po rodičovské dovolené zapojení se do inovačních procesů tvorby studijních programů
  • Inovace výuky (zaměřeno na studenty)
    • příprava nových studijních materiálů, inovace náplně předmětů, pedagogického přístupu
    • individuální přístup ke studentům komb. formy studia
    • výuka cizích jazyků (v nynější době je problémem kapacita Katedry cizích jazyků, která poskytuje tuto výuku jako servis,proto je tato část výuky vyčleněna jako samostatný okruh inovací - sestavení odborné skupiny, audit studijních odborných textů, audit jazykových komunikačních dovedností, modifikace sylabů, inovace výukových modulů)
  • Technické zabezpečení studijního prostředí
    • dovybavení materiálových, technologických laboratoří a učeben podle požadavků jednotlivých kateder garantujících výuku v inovovaných kurzech (předmětech)

Na realizaci aktivity se budou podílet především manažeři vzdělávací aktivity a odborní pracovníci (v pozici lektor vzdělávací aktivity, konzultant vzdělávací a odborné aktivity, konzultant specialista). Činnosti budou probíhat v souladu s harmonogramem akademického roku, po celou dobu trvání projektu (jednoroční periodický proces). K aktivitě se vztahují především osobní náklady, náklady na zařízení a vybavení a pořízení drobného majetku. Tato klíčová aktivita předpokládá realizaci výběrového řízení.


Organizace a realizace výuky, hodnocení odezvy

Stěžejní činnosti této klíčové aktivity jsou rozděleny na organizační zajištění výuky a vlastní realizaci výuky následovanou hodnocením zpětné vazby. Hlavní a největší část cílové skupiny, studenti prezenční i kombinované formy bakalářských a magisterských studijních oborů, bude zapojena přímo a projde během semestrů výuky inovovanými studijními plány v modifikovaných nebo nových studijních předmětech.

  • Organizační zajištění výuky:
    • posílení služeb studijního oddělení FT (rozšíření poradenství studentům, řešení studijní neúspěšnosti, tvorba a optimalizace rozvrhů, pro kombinované studium - propracování organizace - individuální konzultace studijních problémů, upozornění na uzávěrky pedagogovi i studentům, technické uzavření kurzu, vyhodnocení, komunikace s účastníky kurzu)
    • distribuce nástrojů hodnocení průběhu a účinnosti projektu (aktualizace informačních zdrojů, technické uzavření kurzů, zajištění hodnotících formulářů, vyhodnocení, předání, mechanismus záznamu průběhu kurzu, zajištění balíku monitorovacích výstupů)
  • Realizace výuky ve studijních oborech:
    • průběh výuky, hodnocení, doporučení východisek dalších inovací
  • Realizace výuky v cizích jazycích:
    • výuka v cizích jazycích ve studijním oboru Textile Enginneering již probíhá pro řádově 20-25 studentů v 1. ročníku, je zvlášť zdůrazněnou aktivitou v rámci této klíčové aktivity

Na realizaci celé klíčové aktivity se budou podílet především odborní pracovníci na projektu - lektoři vzdělávací aktivity, konzultanti vzdělávací a odborné aktivity, (vlastní výuka, hodnocení) a manažeři vzdělávací aktivity (organizace a koordinace činností mezi katedrou garantující obor, fakultou a hlavním manažerem). Činnosti budou probíhat po celou dobu trvání projektu (semestrově tj. půlroční periodický proces). Tato aktivita je další z nejrozsáhlejších v rámci tohoto projektu a vztahuje se k ní velká část osobních nákladů a náklady kapitoly Místní kancelář. V rámci této aktivity se nepočítá s vypsáním výběrového řízení.


Popularizace studijních oborů, propagace FT

Marketingové a komunikační činnosti se soustředí především na popularizaci inovovaných studijních oborů a prezentaci studia na FT. Hlavní aktivitou je nastavení dlouhodobé koncepce komunikační strategie FT TUL, která bude pokrývat:

  • Interní komunikaci
  • Externí komunikaci se specifickými cílovými skupinami a institucemi
  • Mediální komunikaci

Komunikační strategie pro popularizaci studijních oborů je v souladu s celkovou marketingovou strategií FT a zároveň reflektuje specifika projektu, zaměřuje se na cílenou propagaci studia, výsledků VaV a diseminaci projektu. Dalšimi podpůrnými aktivitami jsou:

  • konsolidace Centra pro propagaci FT (navázání aktivní komunikace s Úřadem práce, se SŠ - potenciálními uchazeči o studium, studenty, absolventy, výrobními podniky vně i uvnitř klastru CLUTEX, s Libereckým krajem)
  • motivační přednášky pořádané pro studenty SŠ, individuální návštěvy FT, propagace Dne otevřených dveří, Burzy pracovních příležitostí

Podpůrné nástroje pro popularizaci oboru:

  • popularizační články v novinách a časopisech (regionální přílohy), příprava akcí na veletrzích studia (Educa, Gaudeamus), odborných veletrzích (veletrh STYL Kabo Brno, kde bude zajištěn odborný program pro odbornou i laickou veřejnost a studenty SŠ)
  • internetové stránky - kontaktní místo pro spolupráci akademického a podnikatelského sektoru (Gate2TexTech)

Na činnostech se budou podílet manažer publicity, hlavní manažer projektu, finanční manažer, manažer projektu (partner), manažeři vzdělávací aktivity (příprava odborných materiálů, organizace akcí). K této aktivitě se vztahuje část osobních nákladů, náklady kapitoly Místní kancelář a náklady na služby spojené s pořízením propagačních materiálů a konáním propagačních akcí. Nepočítá se s vypsáním výběrového řízení. Formou dodávky bude řešeno zhotovení reklamních materiálů (tisk letáků, katalogů, brožur atd.) Cílová skupina bude oslovována prezentačními materiály a motivována k zapojení do anket

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky